Proč nemít Smart TV připojenou k internetu po Wi-Fi?
Pokud si zakoupíte novou Smart TV, jistě bude umět připojit se k internetu pomocí Wi-Fi. Proč však tuto možnost nedoporučujeme my a ani většina dalších poskytovatelů streamovací služby? Máte již novou Smart TV a chcete cenné rady?
Ztráta rychlosti až 99 %
Bohužel je zcela běžné, že vzhledem k velkému zarušení okolního prostředí bývá připojení po Wi-Fi s velkým omezením přenosové rychlosti (download/upload). Samotné zarušení se v průběhu času může měnit, takže nelze vycházet ze skutečnosti, že dříve vám to přes Wi-Fi šlo. V okolí může být postaven nový vysílač nebo si do domácnosti pořídíte nový spotřebič a problém je na světě. Dále mohou být ve starších domech tlusté zdi, které signál “nepropálí”. Je to také jeden z důvodů, proč žádný poskytovatel připojení k síti internet nikdy negarantuje rychlost přes Wi-Fi.
Kolísání rychlosti
Wi-Fi router vysílá signál ve vlnách, takže i rychlost poté bohužel nepříznivě kolísá. Pro běžnou práci (e-maily, sociální sítě atp.) je to dostatečné, ale IPTV má datový tok vyšší (až 15 Mbps u Full HD a až 40 Mbps u 4K) a především stálý. Problém se poté projevuje častým načítáním a zasekáváním obrazu. Proto doporučujeme mít vaše chytré televize k internetu připojené kabelem.
Špatné pokrytí signálu
Nedostatečné pokrytí napříč celým domem je běžným problémem. Pokud máte rodinný dům, častokrát jsou zapotřebí dva i více routerů rozmístěné na “strategických” místech po celém domě. I přes to však jsou po Wi-Fi ztráty a IPTV službu je nutné mít k routeru zapojenou kabelem. Pouze kabelem zajistíte, že k zařízení dodáte 100% rychlosti, kterou vám poskytovatel internetu do vašeho domu zprostředkovává.
V případě zájmu o naši doplňkovou službu Chytrá TV, kterou u nás máte možnost vyzkoušet na 90 dní zcela ZDARMA, vám náš zkušený technik v den instalace tuto službu zprovozní přesně tak, jak je zapotřebí.