Hlasové služby – FAQ

Často kladené otázky

Připravili jsme pro Vás seznam nejčastějších otázek. Prohledejte zde uvedené otázky a naše řešení před tím, než kontaktujete Zákaznické centrum. Můžete tím urychlit vyřešení Vašeho problému. 

 

 

PROXY SERVER: sip.maxtel.cz

user: „vaše tel. číslo“ (zjistíte v uživatelské zóně United Networks)
heslo: „vaše heslo“ (zjistíte v uživatelské zóně United Networks)

 

Objednávka a zřízení služby

OTÁZKA: Jaké telefonní číslo mi přidělíte?

ODPOVĚĎ: Běžné číslo jako u pevné linky. Se zřízením telefonního účtu v naší síti získáte klasické telefonní číslo na jaké jste zvyklí z pevné linky, které odpovídá lokalitě umístění Vašeho telefonu. Např. pro oblast Plzeňského kraje bude Vaše telefonní číslo ve tvaru 373 705 xxx apod. Disponujeme telefonními čísly pro celou ČR. Kromě toho do naší sítě můžete přenést své existující telefonní číslo z jiné pevné sítě, aniž byste měnili své zavedené telefonní číslo.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Lze do vaší sítě přenést číslo z jiné sítě? Jak a kolik to stojí?

ODPOVĚĎ: Přenos telefonního čísla je možný pro pevnou linku v rámci jednoho telefonního obvodu. Do naší sítě je tedy možné přenést pouze telefonní čísla z pevné linky, nikoli čísla mobilních operátorů. Další podmínkou je přenášet telefonní čísla v rámci kraje. Nelze tedy přenést pražské číslo pro stanici umístěnou v Brně apod. Lze přenést pouze aktivní telefonní číslo (telefonní linka u opouštěného operátora nesmí být vypovězena ani ve výpovědní lhůtě).

Zpět na kategorie otázek

Sazby za volání a další sazby

OTÁZKA: Kolik stojí volání do Vaší sítě z ostatních sítí?

ODPOVĚĎ: Volajícímu z jiné sítě do sítě United Networks bude operátor účtovat ceny dle svých aktuálních cenových podmínek jako za volání na pevné linky. Telefonování do naší sítě je stejné jako telefonování do kterékoliv pevné sítě v ČR.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Kdy a jak dostanu výpis hovorů ke svému telefonnímu účtu?

ODPOVĚĎ: Historii svých odchozích volání, včetně historie účtovaných sazeb, naleznete vždy v aktuální podobě on-line ve své Individuální zóně. Jde o místo přístupné pouze po zadání Vašeho uživatelského jména a hesla, kde naleznete nejen historii svého volání, ale také řadu dalších informací a nástroje pro ovládání a nastavení služeb.

Zpět na kategorie otázek

Dobíjení kreditu a platby

OTÁZKA: Jak mohu dobít kredit?

ODPOVĚĎ: Jak Vám to nejlépe vyhovuje. Pomocí elektronického bankovnictví, na přepážce pošty nebo kterékoliv banky nebo hotově v našich INTERNET CENTRECH.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Jak mohu získat doklad za dobití kreditu?

ODPOVĚĎ: Po dobití kreditu Vám zašleme daňový doklad v elektronické podobě na Vaši e-mailovou adresu, se kterou jste se u nás registrovali. Pokud v průběhu využívání služby kontaktní e-mail změníte, informujte o tomto naše zákaznické centrum. V opačném případě Vám doklad nemusí být doručen.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Co se stane, když dojde k vyčerpání mého kreditu?

ODPOVĚĎ: V případě, že vyčerpáte kredit, dojde k zablokování služeb. Aktuální zůstatek svého kreditu vždy zjistíte ve své Individuální zóně. O poklesu kreditu pod 50 Kč vč. DPH Vás budeme automaticky informovat e-mailem na Vaší kontaktní adrese. Při poklesu kreditu pod 20 Kč vč. DPH budete před každým hovorem vyzváni k dobití svého kreditu.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Za jak dlouho se projeví dobití kreditu? Včera jsem odeslal platbu, ale kredit ještě nebyl připsán k mému účtu?

ODPOVĚĎ: Čas nutný k dobití Vašeho kreditu v naší síti je závislý na zvolené platební metodě. Přehled a možnosti jednotlivých platebních metod naleznete v sekci Dobíjení a platby. Pokud Vám kredit nebude k Vašemu účtu připsán nejpozději do 4 pracovních dnů, zřejmě došlo k chybě při zadávání platby. Zkontrolujte proto, zda byly k platbě použity správné údaje (č. účtu a variabilní symbol). Pokud zjistíte, že jste k platbě omylem použili chybné údaje, kontaktujte naše Zákaznické centrum.

Zpět na kategorie otázek

Možnosti služeb

OTÁZKA: Aktuální zůstatek mého kreditu je sice záporný, ale já se pokouším využít bezplatného telefonování – a přesto to není možné. Co mám dělat?

ODPOVĚĎ: Při poklesu zůstatku Vašeho kreditu do záporné hodnoty dojde k zablokování služeb a není možné uskutečnit žádný odchozí hovor (ani bezplatný). Dobijte si, prosíme, co nejdříve svůj kredit.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Mohu telefonovat střídavě z domu a z práce (telefonuji s USB VoIP telefonem nebo VoIP náhlavní soupravou a přes přenosný počítač – přes notebook)?

ODPOVĚĎ: Smíte, máte-li u svého telefonního účtu přiděleno tzv. negeografické číslo (s předčíslím 910). S takovým telefonním číslem lze libovolně cestovat po celém území ČR. Z negeografických telefonních čísel není možné volat na tísňové linky (112 – integrovaný záchranný systém, 150 – hasiči, 155 – první pomoc, 156 – městská policie, 158 – policie ČR). V případě, že negeografické číslo u svého telefonního účtu nemáte, zažádejte si o něj na Zákaznickém centru.

S geografickým číslem (tedy např. 373705000) není možné cestovat. Geografické číslo se váže k adrese umístění koncového zařízení (obvykle adresa bydliště, sídlo firmy, pobočka firmy).

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Je možné šifrovat komunikaci na SIP protokolu?

ODPOVĚĎ: Komunikaci na protokolu SIP nelze šifrovat s naší službou. V případě potřeby monitoringu hovorů pro orgány státní moci by nebylo možné s šifrovaným SIP protokolem tento monitoring daným orgánům poskytnout, čímž bychom porušili zákon.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Umožňuje Vaše služba faxovat?

ODPOVĚĎ: Ano, poskytujeme ZDARMA službu fax-to-mail, kdy Vám fax zaslaný na Vaše telefonní číslo dorazí ve formátu *.pdf do mailu. Příchozí faxy tedy fungují zpravidla spolehlivě. S odchozími faxy je to obecně problematické, protože VoIP protokol je primárně určen pro přenos hlasu. Faxy tedy lze odesílat, ale spolehlivost jejich doručení nelze zaručit.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Za jakých technických předpokladů je možno využívat službu fax-to-mail?

ODPOVĚĎ: Pro službu fax-to-mail je potřeba vyčlenit jedno ze svých telefonních čísel v naší síti. Není možné používat jedno číslo pro volání i faxování. Aby bylo možné přijímat faxy pomocí této služby, je nutné, aby zařízení, ze kterého jsou faxy odesílány splňovalo alespoň jedno z následujících kritérií.1) 14.4, 2) G3.

1) 14.4 je standard přenosové rychlosti pro faxy odesílané do VoIP sítě. Pokud je na libovolném zařízení nastavena napevno vyšší rychlost odesílání faxů, např. 32, NEPROJDE tento fax VoIP sítí k cílovému účastníkovi! Je nutné mít nastavený buď Fallback[:fólbek:], kde je nastavena vysoká rychlost odesílání faxů, ale pokud není tento fax odeslán (nepodaří se spojení s druhou stranou), sníží se rychlost odesílání a fax se odesílá znovu, dokud se jej nepodaří odeslat.

2) G3 je standard, který zaručuje vyšší přenosovou rychlost odesílaných faxů, ale doručí je do VoIP sítě bez jakýchkoliv problémů.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Jak si nastavím službu fax-to-mail?

ODPOVĚĎ: Přihlaste se do své Individuální zóny, rozklikněte záložku „Přehled MSN“. Zobrazí se Vám jeden (může být i více) řádek s určitým kanálem. V tomto řádku klikněte na políčko MSN, objeví se řádek s Vaším telefonním číslem (pokud máte čísel více, zobrazí se více čísel). V řádku u telefonního čísla, na kterém chcete službu fax-to-mail nastavit, klikněte na tlačítko Upravit. Nyní je třeba nastavit určitou délku zvonění a poté, v jaký okamžik chcete aby Vám byl Fax odeslán (při nezvednutí hovoru, při obsazení, při nedostupnosti nebo odmítnutí). Můžete nastavit libovolnou možnost (toto telefonní číslo pro hovory nastaveno nebude). Po těchto krocích stačí pouze uložit nastavené změny kliknutím na tlačítko Ulož linku.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Můžu zveřejnit své telefonní číslo FAYN ve Zlatých stránkách? A jak to mám udělat?

ODPOVĚĎ: Vyplňte a zašlete nám potvrzený formulář Souhlas s uveřejněním telefonního čísla v jednotném telefonním seznamu a my necháme Vaše telefonní číslo uveřejnit ve Zlatých stránkách (tištěných i on-line na webu). Uveřejnění v základním rozsahu, tedy v bílé části Zlatých stránek, je zcela ZDARMA.

Zpět na kategorie otázek

Zařízení

OTÁZKA: Mohu s Vaší službou použít klasický analogový telefon nebo potřebuji speciální zařízení? A kolik to stojí?

ODPOVĚĎ: Chcete-li s naší službou používat klasický analogový telefon, pořiďte si jednoduchou VoIP bránu pro analogový telefon. Pro komfortnější volání Vám doporučujeme vybrat si bezdrátový telefon.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Mohu telefonovat střídavě s různými koncovými zařízeními (bezdrátový VoIP telefon, stolní VoIP telefon apod.) s jedním telefonním číslem?

ODPOVĚĎ: Ano, můžete. Telefonní číslo není žádným způsobem vázáno na konkrétní koncové zařízení.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Je možné mít současně přihlášeno více zařízení (bezdrátový VoIP telefon, stolní VoIP telefon apod.) k jednomu telefonnímu číslu?

ODPOVĚĎ: Toto bohužel možné není. K jednomu telefonnímu číslu je možné přihlásit pouze jediné koncové telekomunikační zařízení.

Zpět na kategorie otázek

Nastavení v síti (firewall)

OTÁZKA: V počítači, kde mám nainstalovaný softwarový telefon, mám zapnutý softwarový firewall a nemůže se ke mně nikdo dovolat.

ODPOVĚĎ: Pro softwarové telefony pracující na Protokolu SIP (Adoresoftphone, BOL Softphone, SJ Phone, X-Lite, atd.) je třeba obecně povolit porty TCP 5060, UDP 5060 a rozsah UDP portů 10 000 až 20 000. Pokud používáte některý z personal firewallů (např. Zone Alarm, Kerio Personal Firewall, Lock ´n´ Stop, atp.), je třeba, na dotaz firewallu, zda povolit či nepovolit tuto danou telefonní aplikaci, zvolit „povolit/odblokovat“ a také „zapamatovat toto nastavení“. Pokud používáte Firewall, který je součástí Win XP se Service Packem 1, doporučujeme jej úplně vypnout a stáhnout například Zone Alarm, či jiný free personal firewall. Pokud máte Service Pack 2, platí to stejné co pro ostatní personal firewally.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Mám počítač se softwarovým telefonem či IP telefon nebo VoIP bránu za HW routerem (na vnitřní síti za NATem) a nejde se mi přihlásit či dovolat.

ODPOVĚĎ: Jedná-li se o IP telefony, VoIP brány či softwarový telefon pracující na protokolu SIP, je třeba na HW firewallu povolit porty TCP 5060 a UDP 5060 a porty: UDP 10 000 až 20 000. Na routeru doporučujeme tyto porty také přesměrovat na IP Vašeho telefonu či PC. Není to však většinou nutné. Přesměrování neprovádějte, pokud máte na Vaší lokální síti více VoIP SIP zařízení.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Jedním nebo oběma směry nejde slyšet hlas nebo se mi nelze dovolat.

ODPOVĚĎ: Ujistěte se, že jste korektně přihlášeni, ověřte ve Vašem zařízení či softwarovém telefonu Váš stav (Registered On, On Line, atp.). Pokud je Váš stav „unregistered“ nebo „not registered“ atp., postupujte dle problému s Firewallem viz předchozí odpovědi.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Zařízení se mi přihlásí, ale po určité době se samovolně odregistruje.

ODPOVĚĎ: Problém bude pravděpodobně v NATu (překladu IP adres). Ve Vašem zařízení zkuste nastavit jinou hodnotu pro čas registrace (většinou: Registration expire, Expire, Expiration time, atp.) Ideální čas je 120 s. Můžete však vyzkoušet i čas delší nebo naopak kratší. Nejméně však nastavujte 60 s.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Volat mi jde, ale ke mně se dovolat nelze.

ODPOVĚĎ: Zkontrolujte, zda nemáte u Vašeho zařízení či aplikace zapnut mód DND (nerušit). Pokud ano, vypněte jej. Pokud mód zapnut nemáte, problém bude ve firewallu, který nepropustí volání k Vám. Zkontrolujte prosím nastavení firewallu, viz dotaz 1.

Zpět na kategorie otázek

Registrace a volání

OTÁZKA: Nepodařilo se mi zaregistrovat.

ODPOVĚĎ: Zkontrolujte si, prosím, nastavení Vašeho zařízení, popř. softwarového telefonu. Věnujte pozornost správnosti hesla. Zadávat je třeba správně malá a velká písmena. Dále jako přihlašovací (registrační) jméno vždy používejte Vaše tel. číslo v devíti-místném formátu (např. 373705000). A také v zařízení zkontrolujte správné nastavení DNS serveru. Pokud se zdá být vše korektní, problém bude ve firewallu, viz odkaz na nastavení v síti (firewall).

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Můj hovor se mi seká, je přerušovaný, nebo slyším echo.

ODPOVĚĎ: Problém je v kvalitě Vašeho internetového připojení. Částečně může pomoci nastavení Vašeho VoIP zařízení, či softwarového telefonu. Zkuste vypnout všechny kodeky s výjimkou kodeků G.729 či GSM. Pokud je v daném zařízení či aplikaci možnost, nastavte hodnoty pro Jitter na 20 až 40. Pokud si zde nevíte rady, kontaktujte naše Zákaznické centrum.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Nedaří se mi telefonovat, jakmile zařízení restartuji, volání zase chvíli jde.

ODPOVĚĎ: Problém bude pravděpodobně v NATu (překladu IP adres). Ve Vašem zařízení zkuste nastavit jinou hodnotu pro čas registrace (většinou: Registration expire, Expire, Expiration time, atp.) Ideální čas je 120 s. Můžete však vyzkoušet i čas delší nebo naopak kratší. Nejméně však nastavujte 60 s.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Nelze se ke mně dovolat.

ODPOVĚĎ: Zkontrolujte, zda nemáte u Vašeho zařízení či softwarového telefonu nastaven mód DND (nerušit). Pokud ano, vypněte jej. Pokud mód zapnutý nemáte, problém bude ve firewallu, který nepropustí volání k Vám. Zkontrolujte prosím nastavení firewallu, viz předchozí odpovědi.

Zpět na kategorie otázek

Nastavení u poskytovatele (ISP)

PROXY SERVER: sip.maxtel.cz

user: „vaše tel. číslo“ (zjistíte v uživatelské zóně United Networks)
heslo: „vaše heslo“ (zjistíte v uživatelské zóně United Networks)

OTÁZKA: Jsem za firewallem poskytovatele Internetu a nemůže se ke mně nikdo dovolat.

ODPOVĚĎ: Jedná-li se o zařízení či softwarový telefon pracující na protokolu SIP, je třeba u Vašeho poskytovatele na jeho firewallu, minimálně pro Vaši IP adresu, povolit porty TCP 5060 a UDP 5060 a porty: UDP 10 000 až 20 000.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Potřebuji od poskytovatele veřejnou IP adresu?

ODPOVĚĎ: Veřejná IP adresa není nezbytně nutná. Pokud Váš poskytovatel nebude SIP provoz filtrovat, aktivně mu bránit, není s neveřejnou IP adresou problém.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Je zapotřebí, aby můj poskytovatel měl nějaká speciální nastavení?

ODPOVĚĎ: Toto není třeba. Pokud máte vlastní router, je ideální mít od poskytovatele pro něj veřejnou IP adresu, není to však nutností. Můžete fungovat i s neveřejnou (lokální IP adresou). Je pouze třeba, aby Váš poskytovatel nebránil žádné komunikaci od Vás a k Vám na svém zařízení (routeru/firewallu). Vašeho poskytovatele se také můžete dotázat na možnost volání přes SIP v jeho síti.

Zpět na kategorie otázek

Problémy s připojením

OTÁZKA: Jakou šířku datového pásma zabírá jeden hovor?

ODPOVĚĎ: Šířka datového pásma jednoho hovoru je závislá od typu použitého kodeku. Při defaultním nastavení kodeku G.729A je šířka datového toku jednoho hovoru přibližně 32 kbps v každém směru.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Kolik hovorů současně je možné provozovat na lince s kapacitou 64 kbps?

ODPOVĚĎ: Na základě našich zkušeností a testů je možné na lince o garantované kapacitě 64 kbps obousměrně uskutečnit až 2 hovory současně, bez ztrát na kvalitě hovoru. To však pouze za předpokladu, že rychlost, odezva ani ztrátovost paketů nekolísá a že připojení není využíváno žádnou jinou službou.

Zpět na kategorie otázek

 

OTÁZKA: Jakých hodnot by mělo dosahovat mé připojení k Internetu pro kvalitní telefonování s Vaší službou?

ODPOVĚĎ: Vaše připojení by mělo dosahovat následujících hodnot:

Speed (rychlost čistě pro hovor): 100 kbps symetricky (download i upload)
Latency (odezva, zpoždění): max. do 100 ms
Jitter (rozteč odezvy): max. do 40 ms
Packet loss (ztrátovost paketů): pod 1 %

Zpět na kategorie otázek

 

 

Ostatní

OTÁZKA: Mám počítač firmy Apple. Mohu použít USB Telefon nebo HeadSet?

ODPOVĚĎ: Na počítači Apple lze naši službu využívat. Softwarový telefon X-Lite je i ve verzi pro Mac OS. Nelze však použít USB telefon. USB telefony mají ovladače pro Windows. Můžete použít Headset.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Je hovor on-line bez čekání na načtení dat, jinými slovy – chová se při komunikaci jako obyčejný telefon?

ODPOVĚĎ: Komunikace probíhá jako u běžného stolního nebo mobilního telefonu tak, jak jste zvyklí.

Zpět na kategorie otázek

OTÁZKA: Abych se dovolal na telefonní čísla FAYN, je nutné zadávat telefonní číslo v mezinárodním formátu?

ODPOVĚĎ: Čísla v mezinárodním formátu (tedy +42037370500) při hovoru do sítě FAYN je nutné zadávat pouze při hovoru ze zahraničí. V rámci ČR stačí čísla zadávat v národním formátu (tedy 373705000).

Zpět na kategorie otázek